آگهی مناقصه: ساخت سایبان، سقف پمپ بنزین و نما کامپوزیت جایگاه سوخت
0
روز
0
ساعت
0
دقیقه
0
ثانیه
تهران، سعادت آباد، میدان فرهنگ
02122358740
ویژگی‌های پروژه

ویژگی‌های آزادراه اهواز بندرامام(ره)

مسیری ایمن، مطمئن با ساختار یکپارچه و ویژگی‌های پایدار

تکمیل شبکه آزادراهی استان خوزستان در ادامه شبکه آزادراهی استان‌های لرستان، مرکزی، قم، تهران، شمال
عبور وسائط نقلیه سنگین ترانزیت و برون استانی بدون ایجاد مزاحمت برای شهرهای طول مسیر و راه‌های جنوبی استان خوزستان
تفکیک وسائط نقلیه سنگین عبوری از وسائط نقلیه محلی و در نتیجه کاهش چشمگیر سوانح جاده‌ای نسبت به مسیر قدیمی
کاهش طول مسیر در مقایسه با راه قدیمی و در نتیجه کاهش زمان سفر، صرفه جوئی در مصرف سوخت و استهلاك وسائط نقلیه
ایجاد اشتغال پایدار و رونق کسب و کار در قالب مجتمع‌های خدماتی-رفاهی بین راهی و تیر پارک‌ها
Particle element
مشخصات فنی پروژه

مشخصات فنی آزادراه اهواز بندرامام(ره)

طول آزادراه اهواز – بندرامام(ره) 90 کیلومتر (با لوپ و رمپ‌های مربوطه به تقاطع‌های ابتدا و انتها حدود 100 کیلومتر) می‌باشد، باندها‌ رفت و برگشت جدا از هم بوده و درمقایسه با راه موجود 60 کیلومتر طول مسیر کوتاه‌تر می‌شود.

عرض هر باند نیز 13.5 متر، عرض جزیره وسط 15.6 متر و جمعا عرض آزادراه 42.6 متر بوده و عرض حریم 120 متر (از محور به هر طرف 60 متر) می‌باشد.

ابتدا و انتهای آزادراه با دو تقاطع غیر همسطح به راه‌های موجود اهواز – رامهرمز و سربندر- ماهشهر متصل می‌شود.

مجموع پل‌های بزرگ برای عبور آزادراه از روی بزرگراه‌ها و راه آهن‌های ابتدا و انتها، رودخانه‌ها، خطوط نفت و گاز و آب 45 دهانه و تعداد روگذرها برای عبور راه‌های فرعی و روستایی از روی آزادراه 8 دستگاه که مجموع طول دهانه پل‌های بزرگ و روگذرها بالغ بر 1900 متر می‌باشد.

تعداد آبروها در طول مسیر 513 دستگاه و مجموع دهانه آن‌ها بالغ بر 783 متر می‌باشد.

حجم عملیات اجرائی شامل خاکریزی 9،000،000 مترمکعب + بتن ریزی 135،000 مترمکعب + زیراساس 1،000،000 مترمکعب + اساس 500،000 مترمکعب و آسفالت 900،000 تن می‌باشد.

Image
همکاران پروژه

همکاران پروژه آزادراه اهواز بندرامام(ره)

1- شرکت ساختمانی رامان زیرسازی قطعه یک/ب به طول 1.7 کیلومتر + رمپ‌های ورودی و خروجی ابتدای آزادراه.

2- بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان زیرسازی قطعه یک/الف به طول 4.3 کیلومتر.

3- شرکت سامان محیط وابسته به بنیاد مسکن زیرسازی و پل‌های مهم قطعات یک و دو به طول 42 کیلومتر و اجرای آسفالت توپکا قطعات 3 و 4 و 5 به طول 42 کیلومتر.

4- سازمان بنیاد بتن وابسته به بنیاد مسکن روسازی و آسفالت قطعات 1 و 2 به طول 48 کیلومتر.

5- قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) قرب کربلا (مؤسسه سلمان) زیرسازی و روسازی قطعات 3 و 4 به طول 21.7 کیلومتر.

6- شرکت تعاونی راهداران زیرسازی و روسازی و پل‌های مهم قطعه 5 به طول 20.3 کیلومتر + رمپ‌های ورودی و خروجی انتهای آزادراه.

7- شرکت های عمران تلاش ربیع، پارس فولاد جنوب، بنیاد بتن استان خوزستان و بیندرراه تقاطع غیرهمسطح و لوپ و رمپ‌های شیپوری انتهای آزادراه و اجرای لایه آسفالت توپکا قطعات 1 و 2 به طول 48 کیلومتر.

کنترل کیفیت عملیات پل سازی و راهسازی و آسفالت توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.

1- مهندسین مشاور هراز راه قطعه یک/ب و تقاطع غیر همسطح ابتدای مسیر

2- مهندسین مشاور برآیند قطعات 1و 2 پل‌های مهم قطعات مزبور

3- مهندسین مشاور فراشار آسیا قطعات 3 و 4 و 5 و پل‌های مهم قطعات مورد اشاره

خلق ارزش ملی و استانی

خلق ارزش آزادراه اهواز بندرامام(ره)

کوتاه شدن مسیر اهواز – بندرامام(ره) از 160 کیلومتر به 100 کیلومتر
کاهش زمان سفر از حدود دو ساعت به حدود 45 دقیقه
کاهش حوادث و سوانح جاده‌ای و خسارت‌های جانی و مالی برای خودروها
کاهش شدید بار ترافیک مسیر قبلی اهواز – ماهشهر
صرفه جوئی در مصرف سوخت که به صرفه جوئی قابل توجهی ارزی منجر می‌شود
کاهش استهلاک وسائط نقلیه شامل لاستیک و قطعات خودرو و سایر موارد
کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و سایر آلاینده‌ها
ایجاد اشتغال پایدار برای برخی ساکنین مناطق شهری ابتدا و انتها و بعضاً روستاهای حاشیه‌ای

با توجه به کوتاه شدن مسیر بین اهواز تا ماهشهر و بندر امام (ره) به میزان 60 کیلومتر و تردد 31،324،916 دستگاه وسیله نقلیه بنزین سوز (سواری و وانت) و 20،542،045 وسیله نقلیه گازوئیل سوز در سال‌های مورد اشاره حدود 187،949،496 میلیون لیتر بنزین و 513،550،000 میلیون لیتر گازوئیل در کشور صرفه جوئی شده که ارزش جهانی آن حدود 421 میلیون دلار است.

بازده اقتصاد ملی